SON DAKİKA HABER     

( ŞİİR )

İKİ ŞEYTAN TÜREDİ:

Babacığım, sana şikâyetim var
Sen ölünce iki şeytan Türedi
İkisin de çağır ifadesin al
Sülalede iki şeytan Türedi

Söyle şunlara’ da yanına gelsin
Mirasçıyı çok rahatsız etmesin
Anama’da duyur oda öğrensin
Bizim kökte iki şeytan türedi

Biri takım taşın söker kaldırır
Birisi kavgacı hemen saldırır
İnsanın Başına Bela Aldırır
Bizim kökte iki şeytan Türedi

Çekim karıştırmak, bunların işi
Bir ayak kazanmak hayali, düşü
Dünyaya tapmışlar bu iki kişi
Bizim kökte iki şeytan Türedi

Yetimlerin Tarlasını Ektiler
İkisi bir olup takım söktüler
Ordan alıp başka yere diktiler
Bizim kökte takımcılar Türedi

Cumartesi gelir bahçe sulatmaz
Bu şeytanlar beni rahat bırakmaz
Bu davaya Muhtar aza bakamaz
Bizim kökte iki şeytan Türedi

Biri yalan söyler biri destekler
Çekim kapanır mı ulan sinek’ler
Yakışır mı? Size koca İnek’ler
Bizim kökte iki şeytan Türedi

Biri gitti mahkemeyle uğraştı
Çirkef’leri geldi bana bulaştı
Bunları görünce şeytanda kaçtı
Kökümüzde iki şeytan Türedi

Gece gündüz, açığımı ararlar
Bana sinsi- sinsi plan kurarlar
Sahtesi değildir gerçek şeytanlar
Bizim kökte iki şeytan türedi

Birisi çok şeytan, bulatır suyu
Şükür biri kayıp etti duyguyu
Bana rahat uyutmazlar uykuyu
Bizim kökte iki şeytan Türedi

Şeytanlıkta bir birinden üstündür
Bacı Kardeş, senelerce küskündür
Bilenler biliyor sormayın kimdir?
Bizim kökte iki şeytan Türedi

Bilemeyiz ne söyleyip ne yapsak
Bu dünya yalandır hey iki ahmak
Gözlerin doyursun bir avuç toprak
Bizim kökte iki şeytan Türedi

Şikâyetlerimi bildirdim sana
Bu şeytanlar beni getirdi cana
Mirasını Zehir Ettiler Bana
Bizim kökte iki şeytan Türedi

Âşık Ali’m durmaz şiir’ler yazar
Bu beyler şeytanın ezberin bozar
Bunlar orda burda kuyumu kazar
Bizim kökte iki şeytan Türedi

Âşık Ali Ataş

25 Ekim 2016 Salı

Haber Getirdim

 Nerden geliyorum siz bana sorun,
 Emmiden dayıdan haber getirdim.
 Gayet rahatlardı dedeyle torun,
 Hısım akrabadan haber getirdim.

 Halk’ımızın dertlerini yazandan,
 Âşıklardan şairlerden ozandan,
 Adana’dan Kadirliden Kozandan,
 Karacaoğlan’dan haber getirdim.

 Yıllar önce size söylemiştim ben,
 Ne denirse denilmeli yürekten,
 ŞAİR NECİP Fazılkısakürek’ten,
 Kahramanmaraş’tan haber getirdim.

 Elimizi çektik curadan sazdan,
 Güzelde usanır cilveden nazdan,
 Ozanlar diyarı Sivas, Banaz’dan,
 Pir sultan Abdal’dan haber getirdim.

 İster ki bir bey ol ister ki paşa,
 Ölüm denilen şey gelecek başa,
 Sizler için gittim Hacı Bektaş’a,
 Mahzuni Şerif’ten haber getirdim.

 İlkbaharda yeşillenen dallardan,
 Arının yaptığı petek ballardan,
 Erzurum Pasinler vede Alvar’dan,
 Âşık Reyhanî’den haber getirdim.

 Köyde geçilmezdi ağadan beyden,
 Yorganlar yün idi yastıklar tüyden,
 Şu Âşık Ali’nin doğduğu köyden, 

 Çağlayancerit’ten haber getirdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder